My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Friday 29 August 2014

Yttre Bodane - Tösse

 En helg i slutet på juli kom jag och några vänner äntligen iväg på en liten tur.
Vi startade vid Yttre Bodane naturreservat och paddlade norrut förbi Rotösund, och Vingens hamn. Vi stannade en natt på Gåsön ute i Tösse skärgård innan vi dagen efter återvände tillbaka.
 
Lördagen hade ett fantastiskt väder, +27-28 grader och säkert +25 i vattnet. Jag tog lite bilder med min GoPro och en liten film är på väg.
Nedan ser ni en bild tagen inne i ön Trollön vid Vingens hamn. ett gammalt kvartsbrott det går att paddla in i.
 
 
Fridas snygga  Tahe Greenland Touring (Numera Zegul Greenland GT) har jag visat förut. (Den svarta kajaken nedan)
 
På hemvägen gick vi så långt innomskärs det gick för åskan kom över oss. Det sista 20 minuterna kom en helt underbar regnskur. Vi hade tur då själva åskovädret höll sig en bit bort ifrån oss, ja faktiskt runt oss men inte rakt över.
 
Jag ska tacka Fredrik, Martin, Frida och Andreas för en fin tur. Ett av mina absolut bästa minnen ifrån sommaren.
 
Nu hoppas jag att få ta några ytterligare turer i denna vackra skärgård i höst.
 
 

2 comments:

  1. Konstig paddel du använder... är den gjord av plast eller? ;)

    ReplyDelete
  2. Kolfiber min vän, kolfiber. Jag håller sakta på att vänja mig med eskimåpaddeln.

    ReplyDelete