My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Saturday 14 February 2015

Höstturer

Höstturer
 

 Jag har varit dålig på att uppdatera min blogg i vinter. Men det betyder inte att jag låtit bli att paddla, tvärtom har jag paddlat mer i vinter än någon vinter tidigare.
Jag har blivit medlem i en Facebook-grupp som kallar sig "Paddla kajak i Skaraborg" Några medlemmar där har jag paddlat med några gånger. Trevliga kajaknördar. Christer, Björn, Magnus och Jonny.
 

 
 
 Ett par gånger har jag varit med och satt i vid Donslund och paddlat ut mot Kållandsö. Trevlig paddling och kusten är ganska så lik den jag är van vid på andra sidan Vänern.
Väldigt kul med lite nya paddelkamrater.
 
Jag, Christer och Jonny paddlade i ett ihållande regn den 21:e november från Sunnanå till Köpmannebro och tillbaka. Trots regn och kyla så var det en mycket trevlig tur. Det var en ära att få paddla med Jonny som 2001 paddlade hela Sveriges kust, kallat "Havspaddlarnas blå band".
 
 
På lucia blev det en lite annorlunda paddling med ett större gäng i älven Flian. Det var också organiserat genom "Paddla kajak i Skaraborg" på FB.
Vi startade vid Herrtorps Qvarn och kämpade oss uppströms till Hornborgarsjön där vi tog lunch.
 
Även denna paddling startade i regn men vädret blev bättre allteftersom.
 
 
 
 
 
 
 
Vi var 12-15 personer som var med och flera av de andra hade gjort detta tidigare så det var lite av en tradition.

No comments:

Post a Comment