My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Saturday 9 May 2015

Bärgning och småturer


Bärgning av kanot
Christer och Björn
 Idag bärgade jag en kanadensare som var ute på drift. Den låg nästan utomskärs mellan Sunnanå och Köpmannebro. Polisen kommer att kontaktas på måndag, hoppas att en ägare dyker upp.
Jag såg kanoten redan igår kväll då jag tog en kvällstur men då verkade den ligga ganska så stabilt på ett skär, halvfylld med vatten. Jag hade då inget att bogsera med och trodde att den låg bra där den låg. Idag tog jag en tur för att se om den låg kvar. Det gjorde den inte men jag hittade den intill ett annat skär längre norrut.
Var hör den hemma? Sunnanå, Köpmannebro, Guttvik eller längre bort?

Annars blir det paddling nästan varje dag nu. den 6:e maj var jag ute med Christer och Björn vid Kålland och sedan har det blivit några fina kvällspaddlingar på 3-4 timmar. Kyligt och lite blåsigt men efter en vinter då jag nästan enbart paddlat "plattvatten" är det nu kul att få lite vågor.

Jag har ju också fått sålt min Aquarius Traveller 530. Ny hemvist är Lidköping. Lite vemodigt är det men samtidigt så får inte den nya kajaken jag beställt plats. Den kommer i början på juli. Vad det blir? Det kommer här på bloggen så småningom. (Cliffhanger)

Solnedgång vid Sunnanå

Jag 2008 i min Aquarius Traveller 530

No comments:

Post a Comment