My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Saturday 11 July 2015

Intensiv vecka

Jag är denna veckan ensam lots i tjänst på Vänern så det blir inte så mycket över för fritid. Men några timmar har jag hunnit ut i kajaken och några lotsningar med Ostindiefararen Götheborg har jag också hunnit med.
I Lidköping var det 16 stycken med kajaker som kom ut och mötte (mig) oss när vi var på väg in i hamnen. Sedan följde de oss in i Lidköpings hamn när vi förtöjde medans många tusen personer såg på.

En ny paddel har jag också skaffat mig. Har köpt den av Martin Nissen på GreenlandPaddle. Den är både vacker och lätt. Jag har varit ute och testat den att par gånger och den är väldigt skön att paddla med.

Jag lotsar in till Kristinehamn

Mycket båtar som eskort

Sikten är inte den bästa ifrån "bryggan"


Tydligen hade det varit ca: 40.000 personer och sett ankomsten
Onsdagspaddling med Friluftsfrämjandet i Vänersborg

Otroliga regnbågar den kvällen
Mina paddelvänner i "Paddla kajak i Skaraborg"

Ankomst Lidköping. Otroligt mycket folk.



Min nya paddel



Väldigt skön att paddla med

2 comments:

  1. Fantastiskt fina bilder Jonas! Kul att du har en blogg! KEN

    ReplyDelete
  2. Tack KEN. Jag har länge gillat att fotografera, även om jag inte är väldigt bra, och paddla kajak. Ett kul sätt att samanföra de två intressena.

    ReplyDelete