My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Monday 6 July 2015

Spektakulärt!

Igår söndag var jag i Vänersborg och tog en kort paddeltur i hamnen för att titta på och fotografera Ostindiefararen Götheborg. Partade också lite med styrman, August, som syns på en bild.

Efteråt var det att gå ombord och med hjälp av en kollega på Kanalen så lotsade vi ut henne till Norrmansgrund fyr. Spännande lotsning med kanonskott och massor med publik.

Här är schemat för de följande lotsningarna av Götheborg


  • 7/7 12:00 Lotsning Kristinehamn (Fallskären)
  • 11/7 16:00 Lotsning Lidköping (Jag kommer troligen att stå i Sjöfartsverkets monter där efteråt)
  • 14/7 16:00 Lotsning Karlstad (Märrholmen) Jag kommer att finnas i Sjöfartsverkets monter under stoppet.
  • 19/7 12:30 Lotsning Åmål (Fogden)
  • 22/7 Lotsning Vänersborg (Normansgrundet) Vet ej tid ännu.
Ni kan följa Ostindiefararen Götheborg på MarineTraffic

Tack Janne på lotsbåten som lånade min kamera och tog några av bilderna

Här ligger Götheborg och väntar på mig

Bogen
Aktern




Jag pratar med styrman
Framför oss är Dalbobron som vi ska gå igenom
Kanonskott!
Kanonskott 2
Publik och kajaker ifrån Kajakguiderna


Debarkering

Nu får hon klara sig själv över Vänern fram till Kristinehamn

No comments:

Post a Comment