My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Saturday 7 June 2014

Nationaldag

 
 Jag och min dotter Paula var i Ljungskile och testade kajaker på Nationaldagen. Det var Friluftsfrämjandet som hade sin årliga testardag. Även Fredrik och Tony ifrån Kajakguiderna var där.
Både jag och Paula testade en Valley Anas Acuta., Grymt härlig kajak, underbar att svänga med, det var bara att luta litegrand och hon svängde fantastiskt. Får nog sälja en kajak för att få plats med en sådan :(
 
 
 
Den här sommaren jobbar inte Paula med kajakuthyrning på Arkö Kajak, som hon gjort ett par säsonger,  utan får kanske nöja sig med  det här testet.
Hon var kanske inte lika förtjust i kajaken som jag var, men hon har mest erfarenhet av roder-kajak.
 
 
 
 
Paula testar också en Tahe Reval (tror det var en sådan). Såg snygg och fin ut, liknar Anas Acuta lite. Paula gillade nog den bättre men hade också fått lite känsla för roderlöst då.

Hemma har det varit packning av utrustning inför en vecka i Dalslands Kanal. Jag ska jobba hos Kanalvillan med att guida en norsk skolklass. Nytt inlägg när jag är tillbaka.

No comments:

Post a Comment