My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Friday 27 March 2015

Rollar!

Upp och ner!
Kajakguiderna med Fredrik och Tony hade igår träning i att rolla på Vattenpalatset i Vänersborg.

Jag har gjort någon roll tidigare och har blivit tränad av Kajakguiderna samt Helen Wilson och Mark Tozer i att rolla. Det har gått sådär.
Man jag har funderat mycket på tekniken och tjuvtränat lite utan att göra riktiga rollar. Äntligen så föll alla bitar på plats.

Jag tog det ganska lugnt och metodiskt utan att stressa och lyssnade ordentligt på vad Fredrik sa. Helt plötsligt var det hur lätt som helst! Och åt båda hållen dessutom. Det var en nöjd Jonas som efter kanske 20 rollar trött lämnade Vattenpalatset.

Kolla filmen nedan så får ni se några av rollarna jag gjorde och filmade med min GoPro Hero 3.

Filmat av Fredrik Knutsson, Kajakguiderna

No comments:

Post a Comment