My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Wednesday 11 March 2015

Vandring

Jag tog en vandringstur i det fina vädret som har varit. Först körda jag med bilen och upp på Kroppefjäll väster om Brålanda. Väl där uppe parkerade jag vid parkeringen vid naturreservatet.

Det är en mycket fin och kuperad terräng med hedar, sjöar, djupa skogar och en fantastisk bäckravin vid Stora Amboln.

Spåret ovan kommer ifrån min GPS, en Garmin Colorado 300 som jag haft i ganska många år. De nyare har pekskärm som jag gärna skulle vilja ha. Ligger på önskelistan. Tillsammans med gratisprogrammet Basecamp kan man göra väldigt mycket roliga saker. Bl.a. koppla spår till Google Earth eller spara spår på Wikiloc. Det senaste en mycket trevlig sida för att spara spår och waypoints.




 











Vid Hästestruten tog jag en rejäl paus och satt i solen och njöt med kaffe och riskakor.
10 km vandring med en ryggsäck på 8-10 kg. Jag känner mig nöjd med dagen.









2 comments:

  1. Va snygga bilder du fått på det rinnande vattnet! :)

    ReplyDelete
  2. Långa slutartider. Här har jag haft 2 sekunder. Det blir snyggt och inte allt för mycket trixande.

    ReplyDelete