My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Tuesday 24 March 2015

Tösse och Geocache

 

Tössebäcken
 Jag har idag varit och besökt mina föräldrar i Åmål, passade på att ta med kajaken i det fina vädret och ta en tur i Tösse skärgård.
Härligt väder och jag hade GPS:en med mig och såg att det fanns några Geocacher där jag tänkt paddla. Varför inte passa på? Det var länge sedan jag tog någon sådan.




 
 
 
När jag skulle iväg så upptäckte jag att dragkedjan till min torrdräkt gått sönder :(
 
Väldigt trist men då vädret var så fint som det var så tog jag beslutet att paddla ändå. Det blev med underställ och jacka!
 
 
 

Det var lite sjö på utsidan men inte så farligt och jag höll mig nära land med tanke på min klädsel.





Taget med min Olympus Tough 8000


 Min GoPro kamera är med för det mesta. Fotot är taget med min vattentäta Olympus Tough 8000. En kamera jag haft några år men den funkar fortfarande ok. 12 MP och vattentät till 10 meter.



No comments:

Post a Comment