My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Sunday 1 March 2015

Vinterhajk

 Jag är inte med scouterna så mycket längre men hajker kan jag inte hålla mig ifrån.
Vi var vid Gruvans lägerplats som tillhör Västbodals Scoutdistrikt och som ligger vid Vänern vid gården Äskekärr strax norr om kommungränsen mellan Mellerud och Åmål.
Blåsigt, någon plusgrad och på söndagsmorgonen några snöflingor. Men det verkade som om alla sovit gott under natten.

 

 
 Lite lekar och eldande stod på programmet.
 
Gruvans lägerplats är en mysig plats som en gång i tiden tillhörde Köpmannebro scoutkår som för länge sedan är borta.



 
 
 
 
Medans de andra sov i stockvindskyddet så satte jag upp min hammock mellan två träd. Försökte först att få satt fast en yllefilt under hammocken men det fungerade dåligt så den hamnade inuti i stället. Sedan mitt Exped Downmat och sovsäck. Det tog en liten stund att somna men sedan sov jag gott och när jag vaknade var jag nästan lite svett.

Vi var inte mer än 24 timmar ute men det var en skön liten tur och jag tror att scouterna var nöjda.

No comments:

Post a Comment