My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Sunday 7 June 2015

Surf

Anna närmast sedan Magnus och Dag samt en kitesurfare
 Vilken fantastisk dag vid Svalnäs som ligger på södra sidan av Hindens Rev i Vänern. Det var en lagom vind på 10-12 m/s rakt in mot stranden och det blev en härlig surf.
Jag, Magnus, Anna, Dag och Rolf var där och tränade surf och paddling i hög sjö. Dessutom var det strålande sol och minst lika varm i vattnet som på land, kanske 13, 14 grader.

Tack Rolf som lånade min kamera och som tog de fina bilderna.


Surf. Testade med en vanlig paddel. Gillade nog min eskimåpaddel bättre
 



Ett gäng kitesurfare delade stranden med oss. Det var spännande när de med hög fart kom farande och hoppandes längs med stranden. Jag pratade med några som tyckte det vi höll på med såg både roligt och svårt ut! Lite olika perspektiv kanske?




Härlig surf i motljus. Min Nordkapp är trygg och fin i hög sjö
Möte i monsun?


Vem är snabbast? Dag och kitesurfare
Här gäller det att se upp!














Tidigare på dagen var jag och några lotskollegor på besök på Ostindiefararen Götheborg. Det var för att se hur hon manövrerade inför hennes besök på Vänern i sommar.


Ostindiefararen på väg ut ifrån Göteborg i frisk vind
Jag med styrman bakom och lotsen ut ifrån kaj, Andreas.



No comments:

Post a Comment