My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Tuesday 2 June 2015

Regn o blåst

Färgglatt!
Det har varit en väldigt regnig och blåsig maj i år och ganska så kallt. Faktiskt kallaste maj sedan 1962!
Jag lyckades i alla fall att klämma in ett par dagars paddling sista veckan i maj mellan skurar och lotsningar.
På onsdagen var jag med Friluftsfrämjandets onsdagspaddling ifrån Sanden i Vänersborg och upp till Ursands camping.
Det blev en riktigt lyckat kvällstur med många trevliga paddlare.




Kvällssol i Vänersborgsviken


Henrik med sin snygga Black Pearl
Tillbaka i solnedgången















På söndagen tog jag en tur ifrån Vita Sannar till Köpmannebro och tillbaka. Det blåste kuling i vindarna men från väst så jag var någorlunda i lä. Inte mycket sjö men vinden var där. Jag blåste med hög fart norrut med vinden. Tyvärr blev det lite trögare sydvart. Jag letade upp alls små passager och vikar för att hålla mig så mycket i lä jag kunde. Det blev i vilket fall som helst fem härliga timmar på sjön.

Kanoten jag bärgade för någon vecka sedan har nu hittat hem. En glad ägare har nu hämtat den.
Blåsig sista maj


Kanoten är åter hemma hos sin rätta ägare.









No comments:

Post a Comment