My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Thursday 11 July 2013

Rollkurs

Måndagen 8/7 var jag på rollkurs utanför Skoghall. Den hölls av experterna Helen Wilson och Mark Tozer ifrån Kalifornien. Här är deras hemsida GreenlandOrBust.org.

(If you read this Helen & Mark I like to thank you again for a very nice and instructive day. I have a lot to work with with my roll but you have given me the tools to continue to train myself.)

Mycket trevliga och väldigt duktiga instruktörer. Jag finns med på bild i Helens blog.


Det var även några reportrar ifrån Värmlands Folkblad där som har skrivit en artikel i numret 9/7.

Själv var jag uppe vid Skoghall redan på söndag kväll och paddlade ut till en ö där jag sov över natten. På vägen fick jag sällskap av en kompis till Stefan Viklund, Gregory, som paddlade i sin kajak med segel.

Det är jobbigt att rolla! Jag blev lite trött framemot eftermiddagen och i stället för att det skulle bli bättre blev det sämre. Som tur var hade jag lyckats med ett par rollar men efterhand som jag tänkte på vad jag gjorde blev det bara värre och värre så att jag fick ge upp för dagen. Tyvärr har jag blivit väldigt känslig för sötvatten och näsan tätnade på kvällen så det var svårt att sova. Trots näsklämma och simglasögon.
Receptet är att åka ut till kusten och träna i havet i stället. Där har jag inga problem. Jag har varit för mycket i och under vattnet i Vänern och sjöarna i Dalsland i mitt liv.

No comments:

Post a Comment