My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Tuesday 16 July 2013

Svärdlång och scouter

Måndagen 15 juli åkte jag upp till Baldersnäs och scoutlägret där för att vara med en dag. På vägen mötte jag två kamrater som var ute och skulle paddla en sväng, Martin och Frida. Jag hängde med på en eftermiddags tur där.

Det var en mycket trevlig tur där jag testade Fridas Tahe Greenland Touring (Numera Zegul Greenland GT). Det var en likadan kajak som Mark Tozer paddlade. Helen Wilson paddlade den vanliga Greenland.



Här sitter Frida i min Nordkapp. Jag testade också Martins Rockpool (Menai 18, tror jag det är). Lång och stor. Lite för djup för mig, jag satt inte bra. Däremot satt jag som en smäck i Fridas Greenland GT. Trevlig kajak som är ritad av Johan Wirsén som ritat min första kajak en Point 65 Crunch.
Men jag känner att kvalitén i min Nordkapp är aningen bättre, framförallt sitsen.


Jag sov på Baldersnäs i tält över natten med 90 andra scouter och tog med mig några utmanarscouter på en nybörjarkurs i kajak. De fick testa på att ta sig ur, paddla en bit och kamraträddning. Kul. Jag tror det var uppskattat.




No comments:

Post a Comment