My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Sunday 27 April 2014

Premiär

Årets paddelpremiär! 30:e mars var ett fantastiskt väder och jag fick äntligen i kajaken. Inget putsande och fejande av den innan, bara brutalt i vattnet.
 
Jag paddlade från Sunnanå till Köpmannebro och tillbaka. Nästan ensam på sjön. Isen var borta men vattentemperaturen var bara kanske 1°C eller 2°C.
 
Gott också att ha en torrdräkt. Det är inte säkert jag gett mig ut ensam utan den, i alla fall inte utomskärs.
 
Det var en härlig premiärtur och jag satt en stund på en solvarm klippa och tog lite medhavd kaffe.
 

No comments:

Post a Comment