My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Friday 15 November 2013

Tillverka en paddel. Del 2.



Nu har paddeln tagit form. Den ska balanseras, snyggas till i kanterna och lite lim i en kvist. Sedan återstår all finputsning med finare sandpapper. Jag har lärt mig en del på vägen så nästa kommer att bli riktigt bra.

Grovslipningen var inte så svår. En bra hyvel och rasp var till god hjälp. Tyvärr har hyvelbladet blivit lite skadat mot en kvist så jag får köpa nytt blad.

När paddeln är klar ska jag starta nästa projekt som kommer att bli en kanadensarpaddel. Jag hade tänkt mig göra enligt nedan. Kanske ska jag laminera den i tre bitar. Förslag?

Bilden har jag hämtad hos ett amerikanskt företag, Shaw & Tenney.









No comments:

Post a Comment