My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Thursday 23 April 2015

Avfärskning

Fredrik i sin vita kajak
Efter två dagar på Västkusten och saltvatten är jag nu åter tillbaka på Vänern. Min kompis Fredrik ville ut och ta en tur och jag var inte sen att hänga på. Dessutom behövdes kajaken och mina andra grejor sköljas av ifrån allt salt.

Det blev min vanliga lilla tur Sunnanå till Köpmannebro och tillbaka. Mycket vind idag men västlig sådan så vi var för det mesta i lä.

Dog han?
Tyvärr ser det ut att bli en veckas frånvaro från kajakpaddling nu. Men då återkommer jag med en längre paddeltur.

På bilderna tar sig Fredrik ett litet dopp för att kolla hur väl hans paddeljacka och byxor står emot vatten. Väldigt bra vill jag påstå, blöta sockar var väl det värsta.







Jag har en kajak som ska säljas. Det är min röda kajak som är en Aquarius Traveller 530. Kontakta mig om du behöver en bra nybörjarkajak. Pris och utrustning får ni om ni frågar.
Lite info om kajaken


Aquarius Traveller 530

2 comments:

  1. Hejsan!
    Kul blogg du har, mycket inspirerande tycker jag. Jag är på jakt efter en nybörjarkajak till mig själv och undrar om din fortfarande finns kvar till försäljning. Om så är fallet får du gärna skicka ett mail med pris och andra uppgifter till anders.i.horn@gmail.com
    Allt gott!
    / Anders

    ReplyDelete
  2. Tack Anders.
    Jag har svarat på din fråga på mejl.

    /Jonas

    ReplyDelete