My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Monday 20 April 2015

Nattjobb, dagpaddling

Vänersborg
Mycket jobb i veckan som gått. De senaste fem nätterna har jag varit ute och lotsat, Karlstad, Kristinehamn och Otterbäcken är där jag hamnat.

Som tur var hade jag kajaken på taket på bilen i Vänersborg så när jag fått vila under dagen där har jag passat på att ta mig tre, fyra timmars paddling i Vänersborgsviken. Det har varit härliga träningspass.

Dalbobron
I Otterbäcken, när jag sov över där, så tog jag en rejäl löprunda (i ärlighetens namn gick jag ungefär halva tiden) på nästan två timmar. Det var tio år sedan jag sprang senast och det gick förvånansvärt bra. Men idag när jag sprang sju kilometer brann låren som eld och nu kan jag knappt gå i en trappa. Men sakta ska jag nog bli i bra form.


Ingen lotslejdare ute?

Öppnar de Järnvägsbron åt mig?

Tåg går före! Jag får väl paddla under då.
Nära Ursands Camping

Nästan vid Timmervik

No comments:

Post a Comment