My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Saturday 8 June 2013

Premiär!

Äntligen kom jag ut med min nya Valley Nordkapp. Den svarade upp till alla förväntningar och faktiskt lite till.

+ Stabiliteten. Enligt expertis lite rank initialt men jag var förvånad hur stabil den var.
+ Sätet. Det skönaste kajaksäte jag suttit på.
+ Manövrering. Den första kajak som jag äger där det funkar att styra med att luta kajaken. Den är
både kursstabil och lättmanövrerad. Behövde inte använda skäddan mer än några minuter.

- En lucka läckte. Kanske den inte var riktigt stängd? Får kolla igen nästa gång.
- Knappen till skäddan sticker ut lite från skrovet och en gång har jag råkat få ner skäddan utan att jag märkt det.
- Plats för fötterna. Lite trångt med mina ovanligt stora paddelstövlar, tur jag är kort så att det funkar. En lång person med 45:or skulle få problem.
Valley Nordkapp

No comments:

Post a Comment