My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Thursday 13 June 2013

Tur med friluftsfrämjandet

Onsdag kväll och jag åker ner till Vänersborg för att jobba natt men passar på att först följa med Friluftsfrämjandet i Vänersborg på en liten kvällstur.
 

Friluftsfrämjandets onsdagspaddling
 
Vi var över 30 kajaker ute och några jag kände. Fredrik från Kajakguiderna var med och tog med min kajak hem efteråt för att kolla in den aktra luckan som läcker. Min fina Nordkapp väckte en del uppmärksamhet (helt befogat då det var den snyggaste kajaken av dem alla).
Tyvärr fick jag mig ett ofrivilligt dopp men med kamraträddning av Fredrik gick det bra. Ganska så gott i vattnet men jag är lite snuvig i dag.
Kul att testa gränserna för kajaken, det kommer att bli mycket mer av det när semestern börjar nästa vecka.







Vi paddlade ut mot Nordkroken mellan skären i det fina men molniga kvällsvädret. Häftigt att se alla kajaker uppdragna på stranden vid fikat.












Valley Gemini ST
Med var också en kajak jag inte sett förut, en Valley Gemini ST i Diolen, en sorts plast.















 


No comments:

Post a Comment