My blog about kayaking with an extra focus on Valleys Nordkapp and Anas Acuta kayaks.
Some outdoors life in Sweden and the places around the world I travel to. Reviews on outdoors gear with mostly kayaking stuff..
At the bottom of my blog you can find all my Youtube videos on my playlist "AllSeasonsKayaking"

Tuesday 11 June 2013

Teknikträning

Valley Nordkapp
Nu är jag ute nästan varje dag och paddlar. Här tränar jag "förligt roder"  och har med mig min dotter Paula som tar lite foton.Jag blir mer och mer van med kajaken och vågar luta den lite mer varje gång. Tyvärr verkar det som om det läcker i aktra luckan. Skäddaboxen? Ska kontakta Kajakguiderna i morgon.
 
Paula paddlar min gamla Point65 Crunch som var den första kajaken jag köpte 2001. Den är den enda jag har i plast.
Jag vågar att doppa armbågen i vattnet nu.
 





No comments:

Post a Comment